Alla inlägg den 5 september 2009

Av Lena - 5 september 2009 19:53

på alla sätt och vis. Först vaknade jag inte allt för utsövd (men du är förlåten J :-), vi har ju gett igen lite idag) och med en mindre trevlig smärta i axeln som låste sig i går kväll så snälla maken fick komma till undsättning och plocka undan boken som jag läste - där ser ni, inte bra att läsa, det är rent ut sagt skadligt. Och när man ligger där, inte kan röra sig och bara kvider för att man har legat på ett konstigt sätt och läst, ja då vet man inte om man ska skratta eller gråta. Men nu har det gått över i alla fall och jag kan fortsätta med boken ikväll.


Hur som helst när jag vaknade var jag fruktansvärt hungrig så det fick bli havregrynsgröt till frukost - inte illa för mig. Sen frukost för resten av familjen, kaffe och iväg till sökskogen. Där använde jag de krafter som fanns kvar till att plocka en halv liter blåbär och försöka roa dottern. Slängde ett halvt getöga på hundträningen och den verkade flyta på bra utan min inblandning, eller var det kanske därför? Tyra behöver i alla fall mer träning i bergig terräng så det blir samma plats nästa gång.


Hem, lunch och avfärd mot farmor. Där vankades det grillat till middag, så jättegott. Klyftpotatis, god sås och sallad. Blåbärskaka till efterrätt. Ingen tur till farmor utan rundvandring hos djuren. Och denna dag blev den vandringen grundligt genomförd då varje häst i stallet skulle föräras ett äpple och jag som den gode moder jag är följde självklart dottern in i varje box om än på aningens skakiga ben, ja lite hästrädsla blev jag nog av med idag.


Nu är vi hemma, dottern ska snart i säng och jag ska plocka fram en påse chips och boken, men jag tror jag sitter upp och läser ikväll :-)

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards