Alla inlägg den 24 september 2009

Av Lena - 24 september 2009 14:30

Det var längesedan sist så först blev jag lite rädd, vänstra sidan av ansiktet ville inte riktigt hänga med och ögat började rinna, sen kom jag på det - lite tabletter, vila och sen lättade det. Nu har han gått och jag hoppas det dröjer lika länge till nästa besök.


Före det "celebra" besöket var jag ute och kardade ull, klippte får... nä jag borstade Tyra. Synd att fåglarna inte bygger bo, det blev material till en hel koloni och ändå är hunden välpälsad. Inte undra att värmen är jobbig för Tyra med den underullen.


Balkongen är tömd, flytten närmar sig och jag längtar allt mer. Måste bara ta oss och hämta tapetkataloger och mattprover. Vill ju gärna ha det gjort före advent... men man kanske tar det nästa år när julpyntet åker ner? Får se.


Tyra vill jobba, vad ska jag göra? Funderar på att gå ut och lägga ett spår, diska och förbereda lite för middan och sedan gå spåret. men våra spår slutar ju alltid så galet så jag vet inte... Men egentligen skam den som ger sig. Nästa vecka ska jag och j förhoppningsvis fara ut och lägga tidiga morgonspår men nu hör jag om björnar - usch.... Varför ska de vara på den här sidan E4:an??? Finns ju knappt någon skog på den här sidan, bara en liten remsa och sen kusten.


Borde kanske sluta fundera så mycket och handla istället.....

Av Lena - 24 september 2009 06:55

Andra kurstillfället på valpkursen igår. Först en varning, ha koll på vad era valpar sätter i sig, en av "mina" valpar ligger på djursjukhuset nu efter att ha fått tarmen öppnad. Hoppas den kryar på sig snart.


Sen till er som var där, tänk om alla var som NI. Jag undrar vad det beror på, blir hundägare allt mer ansvarsfulla eller har jag bara haft tur de två senaste kurserna? I går hade SAMTLIGA deltagare tränat med sina hundar och det syntes. Vi fick avancera lite fortare än tänkt och valparna hängde glatt med på det. Jag har kursdeltagare som verkligen tycker om sina hundar, tycker om att ha hund och vill göra det bästa av det. Det lektes, det skojades och det delades ut godis och alla 5 närvarande valpar gick fot på koppelträningen utan att veta vad de gjorde bara för att det var ju så kul att söka kontakt med matte. Då blir man varm i hjärtat som instruktör. Inte nog med det, jag tror det är första gången som deltagarna inte bara väntar på att jag ska ge dem informationen, vi kan ha riktiga diskussioner och de kommer med sina egna idéer och inlägg - jättekul.


Sen JÄTTEGRATTIS till Farmor och Janne!!! (ja och lite till Lars då) I förrgår seger med Moe Njord och i går seger med Fixsola. Härligt!!! Och ett extra grattis till Fixsolas skötare Josefin, för visst har även skötaren del i segern. (för er hundfolk, det är travhästar jag skriver om just nu).


Torsdag idag, sista handen på den individuella inlämningsuppgiften och sen lämnar jag in den. Förhoppningsvis får jag även lägga sista handen vid grupparbetet också om mina gruppkompisar har hunnit kolla på den. Lite städning inför helgen som är full med mopsar, spårkurs och hundträning. För i morgon kommer hon - vår "fosterhund"!

  

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards