Alla inlägg den 30 september 2009

Av Lena - 30 september 2009 18:19

Är väl det minsta jag är just nu, det bara kom över mig. Irriterad över korkade människor, sena besked och allmän idioti. Tur att jag ska tillbringa ytterligare en dag instängd med dottern, inte allt för lyckat att vara bland folk när man vill få ur sig grinigheten...kan ju drabba någon oskyldig.


Skulle behöva en rask huvudrensningspromenad men orkar inte. Ansträngning = hosta, hosta = huvud i toastolen... så jag avstår. Tyra klättrar på väggarna så hon ska snart få en joggingtur med husse så kanske jag orkar ge henne lite hjärngympa i morgon, jag hoppas det, i alla fall för Tyras skull och husfriden.


Snart ska jag läsa för dottern, plocka undan och dra fram dammsugaren än en gång - jag blir GALEN!!! Men tack o lov verkar det som om hon släpper allt på en gång så det ska väl vara över snart men ni som följt min blogg och Tyras liv vet ju att efter fällning kommer löp,,, så då åker skurhinken fram i stället...


Och min tänkta shoppingtur på fredag bli inte av, nej det blir eximination istället... ja ja jag hinner. Någon dag. En annan dag.

Av Lena - 30 september 2009 12:38

Har loggat in 2 gånger idag, och jag gillar ju inte ens Facebook. Men hade en trevlig pratstund med M, lite hund och barnsnack... brukar bli så - konstigt.


Har också kämpat med att ringa runt till kursdeltagare, fått tag på alla utom en, och självklart är det den som bor längst bort och som det är mest besvär för om hon kör i onödan. Men jag försöker igen lite senare.


Tyra är uttråkad, har stenkoll på katterna utanför och kommer och hämtar mig varje gång de ryker ihop. Ja sysselsätter man inte sin hund så sysselsätter de sig själv, stackars Tyra med alla sjukdomar som härjar här hemma.


Dottern är som en berg- och dalbana, fullt ös, lek och bus och sen tvärstopp och vila som gäller.


Mer har väl inte hänt under förmiddagen förutom att jag har dammsugit, ja jag har det, jag lovar, trots allt hundhår på golvet, men jag kan inte rå för det...har ju schäfer.

Av Lena - 30 september 2009 07:15

Dottern vaknade alldeles för tidigt, 05:45. Febirg men leksugen, vill bygga koja men har inte riktigt tålamod. Men hon har lovat att vi ska vila middag idag.


Själv är jag bara sämre, måste ställa in kursen ikväll, vill inte men har inget val, fixar inte två timmar plus till och från bussen i blåst och kyla - då ramlar öronen av. Men pärmen med deltagarlistan är i bilen, bilen är i stan... måste ringa P på M, hon får hjälpa mig idag.


Krock i morgon trodde vi, examination på skolan, sjuk dotter och maken på viktigt möte. Men då har vår lärare "personliga skäl" till att flytta examinationen, den här gången älskar jag "personliga skäl".


Nä det är väl bara att hoppa i duschen, hitta lite kläder och göra morgon. Så vi kan ta den där vilan någon gång.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards