Alla inlägg den 16 september 2009

Av Lena - 16 september 2009 16:08

Läste vidare i barnets århundrade, fortfarande intressant men gammelsvenska blir väldigt tröttsamt i längden så jag tog en paus. Lite middagsförberedelser och lydnadsträning. Ha ha ha idag var det varken min eller Tyras dag, hon ville för mycket och jag för lite så resultatet belv pannkaka. Matlagning, en paj med getost, potatis och örter. har aldrig gjort den förr så jag får väl meddela senare hur den smakade. Nu är det bortdiskat, bordet dukat och pajen i ugnen. allt för kursen ikväll är förberedd så det är bara att invänta familjen, äta och sen knata ner till bussen. Blir sen kväll ikväll.

Se IDOL för mig!

Av Lena - 16 september 2009 12:04

Morgontv, bloggkoll, NSD, the och macka. - CHECK!

1/4 av Barnets århundrade, längtar efter att få fortsätta - CHECK!

Viktiga mail, ett mail blev 4 men nu är det gjort - CHECK!

halv rapport om hundkursupplägg  - CHECK!

Lunch - palten är på spisen...


Återkommer....

Av Lena - 16 september 2009 07:35

I går var det fullt upp, men väldigt trevligt ändå.


1. Grupparbete, som bara blir mer och mer intressant, vilket resulterade i ett...


2. Biblioteksbesök, för att låna ännu mer litteratur då ämnet verkligen är intressant. Här gör vi en paus och reflekterar över det faktum att jag valde att läsa ekonomi, varför i hela världen valde jag inte pedagogik på en gång - hade varit på väg mot en proffessur minst . Men att vara vetgirig kostar på så därför ringde jag och stämde träff med...


3. A-C och lilla vackra Alva. En riktigt lång fika bestående av en halv kaka och massor av kaffe. Mycket hann avhandlas och stötas och blötas men kanske mest skrattas åt. Men men man kan inte roa sig jämt så det vara bara att ta tunga väskan (massor av böcker) och traska vidare till...


4. Medborgarskolan, där jag fick service av absolut bästa sort, en drös kompendium som jag ska försöka sälja ha ha ha, ja det finns böcker som både är billigare och bättre. Hursom helst, här hade jag inte tid att stanna hur länge som helst för i bilen väntade ju...


5. Tyra som ville ut och göra något kul som tex...


6. Jaga bort pressumtiva biltjuvar som cirkulerade misstänkt på parkeringen, men innan den utringda förstärkningen kom ut så hade de upptäckt mig (antagligen fullkomligt ohotande) och Tyra (betydligt mer hotande) och vinglat vidare mot nya äventyr. Ja ibland kan bara blotta närheten av en schäfer vara rätt så bra. Så då var det dags för...


7. Promenad, jag valde en "lätt" stadspromenad för att låta liv och rörelse trötta ut den lilla hjärnan men snacka om kusinen från landet-syndrom, Tyras skalle gick 360 grader med en hastigehet som inte ens Fuglesang har upplevt. Sen såg hon en karl i shorts, t-shirt och solglsögon och om denne man nu mot all förmodan skulle läsa detta så kan jag lugna dig, den galna schäfern som stod på bakbenen och tjöt var inte farlig, den tog bara fel på dig och sin husse. Mer än så orkade jag inte så tillbaka till busstationen för...


8. En Cesar-diskussion med en kvinna i femtioårsåldern, VAD ÄR DET MED CESAR OCH DESSA KVINNOR??? Jag fattar det inte, men jag fattar i alla fall vad som är "bra tv" och hundträning och dessa två saker går inte ihop, men tanter och mexikanare med blekta tänder verkar gå bättre ihop i alla fall. Men Tyra hann piggna till så vi tog lite...


9. Lydnadsträning innan det var dags att åka hem för ikväll skulle...


10 Hunden M komma på besök för lite vidare uppförandeträning, så det blev lite uppletande, vara nära hund-träning och resultatet blev i alla fall en trött hund och en trött matte och kanske framförallt...


11. En trött Lena.... somnade framför tv:n...men vadå hur bra är Kändisdjungeln???


Idag är det plugg, tvätt och kursuppstart som gäller, ska ha valpar 5-9 månader - kul!!!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards