Alla inlägg den 21 september 2009

Av Lena - 21 september 2009 12:57

är det så??? Eller oviljan??? Vete tusan men hur som helst, jag har gjort bort massa jobbiga måsten, ätit lunch och sitter nu med en pulver (blääää)-cappucino, men orkar man inte öppna en påse bönor och leta reda på tejpen att tejpa i hop påsen med sen så får man skylla sig själv. En bulle har jag precis stoppat i mig men det gör inget för jag har vallat ruta och gjort uppletande med Tyra så jag är värd en bulle.

Jo uppletande ja, lite orolig för min gull-hund, hon verkar inte ha den normala orken. Men hon fäller som en galning så det kan ju bero på det men jag får väl hålla koll. Det var ju samma igår på söket, tre figgar och sen låg hon ner på marken för att vila och visserligen var de flesta hundar trötta i går men Tyra brukar inte ta slut, och nu tre föremål i stark motvind (skickade inte ens ut henne efter den fjärde då det var dömt att misslyckas) och hon sover. Får väl se i morgon hur hon verkar.


Åter till rubriken. Nu har jag gjort allt jag kan göra och nu är det bara att vänta och försöka skapa lite god karma, därav kaffe och bulle. Har böcker av Ingrid Tapper och Eva Bodfeldt bredvid mig och ska jobba vidare på en inlämningsuppgift, fatta vilken tur man kan ha när man kan införliva dem i ens skolarbete.


Och förresten, alla tips angående bananflugeutrotning emottages tacksamt - bästa tipset belönas!!!


Bäst att sätta igång då!

Av Lena - 21 september 2009 06:47

Så jag kan starta en tvättmaskin, dammsuga och diska undan så dagen kan börja. Lite som ska hinnas med idag. Jag ska jobba lite mer på en inlämningsuppgift, försöka vara aktiv på pedagogikforumet och planera en kurs, och så var det ju det där telefonsamtalet - usch vad jag ogillar såna telefonsamtal.


Visst ja, adressändringen var det ju också.


Dottern och maken har åkt till jobb respektive skola, på dotterns skola har de "matte-festival" i veckan och det oroar dottern lite, hon kan ju inte så mycket matte. Men trots det så var hon ganska nöjd när hon åkte idag, idag är det måndag dvs utflykt med fritids och då leker de med kottar.. att det skulle vara matte det går inte dottern med på, matte är att skriva tal. Slog mig precis en sak, de gör utflykt på fritidstid, men de som inte går på fritids de missar ju alla den värdefulla lärdom som barnen får ute i skogen...hm... att fundera på. Ja jag är en jobbig förälder och det står jag för. Glad


Kursstart i kväll igen, denna gång är det en spårkurs som ska sättas i gång. Ska bli kul det med. Bara fyra deltagare så det kommer att kännas som ett rent nöje. Sen har jag en annan kurs på lut, den som är intresserad av "Avancerad lydnadskurs" är välkommen att höra av sig. Det blir lite mer än en vanlig allmänlydnad och lite mindre än en ren tävlingslydnad...lite mitt emellan. Ett nytt upplägg  jag funderat på ett tag och jag hoppas det faller väl ut. För vad ska man göra när allmänlydnadskursen tagit slut.....


Nä nu är klockan 5 i 7 då kan man väl få tjuvstarta va?

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards