Alla inlägg den 25 september 2009

Av Lena - 25 september 2009 07:55

Mr Horton: "gå och lägg dig du är sjuk, stig inte upp på en vecka så ska det ordna sig." För i går kväll bröt den ut, förkylningen från h-vetet. Har legat vaken hela natten och ömsom skakat av frossa ömsom badat i svett, härligt? (här tänkte jag skriva ordet NICE, men då jag tydligen pratar som en tant, enligt en äldre bror så får jag väl skriva som en också) Nä inte det minsta.


Men vem har tid att vara sjuk, ett möte på skolan klockan 10 som inte kan vänta till en annan dag, så det var bara att hoppa in i duschen, bälga i sig några liter the och en halv burk alvedon och se glad ut.


Sen ska dottern hämtas från skolan, så långt det är möjligt ska hon i alla fall ha en kort dag i veckan och fredag är en lämplig dag tycker jag. Blir lite mys - biblioteket kanske, hon vill gärna se Johan Hagelbäcks russinutställning i konsthallen på kulturens hus här i stan igen - gå och se den den är rolig och läcker. Dotterns favorit är "Russkildefestivalen" där hon dansar med alla russin till härliga reagge-toner.


På tal om musik, i går fick vi en god nyhet. jag tänker inte avslöja vad men E är glad. Nyfikna? Ring och fråga då!


Sen hämtning av fröknarna Mops, i helgen ska vi prova på hur det är att ha tre hundar, hålla spårkurs och träna sök - SAMTIDIGT. Sen hoppas jag vi hinner lite röjning också.


Så vem har tid att vara sjuk?

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards